Pe urmele cocosatului de la Notre-Dame (Sibiu-Cisnadie-Sighisoara)


La Cisnadie vizitand biserica fortificata am fost intampinati de un om marunt, agitat si aparent neatent la noi turistii. Ne povestea despre cetate, vorbind mai greu si cu un accent care la inceput ni s-a parut ciudat. L-am urmarit si ne-a aratat biserica, curtea si zidurile fortificatiei. Tarziu ne-am dat seama ca de fapt el nu auzea, ne citea pe buze, de aceea ni s-a parut noua ca nu este atent la ce-l intrebam sau la ce ziceam noi.



Am ramas placut impresionati nu doar de ce am vazut acolo ci si de modul in care acest om marunt ne-a intampinat si ne-a povestit despre biserica pe care el o ingrijea. Cat despre ingrijit ... florile, iarba, pomii parca erau desenate.

In traseul nostru intalnim Catedrala Evanghelica din Sibiu, in al carei turn ne aventuram sa urcam. Adrenalina creste, inaltimea creste iar daca privesti in jos ori iti tremura picioarele ori te ia cu ameteli.
Intr-un final ajungem in turnul bisericii, unde gasim o camaruta mobilata si care arata ca a fost locuita foarte mult timp.

Aici clopotarul bisericii locuia. Din sfert in sfert de ora el trebuia sa traga clopotul sau daca cetatea era invadata el era primul care anunta poporul. Daca clopotarul uita sa traga clopotul sau il tragea tarziu i se taia capul.



Influenta austroungara in transilvania este vizibila cu ochiul liber atat pentru turistul roman cat si pentru turistul strain. Vizitand Catedrala Evanghelica din Sibiu vad intradevar cate bogatii ne ofera aceasta tara pe care o avem, dar nu o cunoastem. Atrasi suntem de destinatii mediatizate, de tari straine, de orase mari Europene.

Vizitam Stephansdom-ul din Viena si admiram minunatul acoperis impestritat de culorile smaltuite ale tiglei, dar nu stim ca la Sibiu se afla una dintre cele mai frumoase biserici gotice de la noi din tara.





http://sibiu.metropotam.ro/Locuri/2010/02/art0625862990-Catedrala-Evanghelica-din-Sibiu/

Iar pentru a finaliza povestea prin care am trecut, la Sighisoara am prins filmarea unui documentar, iar orasul si personajele in straie vechi m-au transpus inapoi in timp.

Sa fie oare Esmeralda? Esmeralda imbatranita :)

Popular posts from this blog

Rezervatia Comana